10 Haziran 2010 Perşembe

PAMUK ABLA'ya SORUN


Sevgili Pamuk Abla;
Aşk yüzünden aileme sırt çevirdim. Kocabaşlı, iri gövdeli ve uzun kuyruklu siyah beyaz bir kedinin peşinden pencereden kaçıp gittim. Önceleri bana karşı çok nazikti. Onunla uzun uzun parkta dolaştık, çocuk bahçesinin kumlarında yuvarlandık, kaydırak denilen oyuncağın en tepesine çıkıp, birlikte dolunayı seyrettik, ağaçlara tırmandık, kuşları gözledik. Hey hat annem bana hep tembih ederdi, “sokak kedilerinden uzak dur, onların tek derdi cinsellik derdi.” Ne kadar haklıymış. Bu adı bile belli olmayan kedi için gençliğimi verdim. O benim ilk kedi adamımdı. Ona teslim oldum. Ama o ne yaptı? Benden hevesini alınca cılız bir sarmanla bastım onu. Gururum Şimdi evime dönmek istiyorum. Ama hangi yüzle? Çakıl Abla, lütfen bana bir yol göster, aile evime geri döneyim mi? Dönersem bana kızarlar mı?
Rumuz Gonca kedi…
Sevgili Gonca Kedi;
Biz kediler için en önemli şeylerden biri yaptığımız hatalardan ders almaktır. Bizi insanlardan ayıran en büyük fark da budur. Canım kızım, bilirsin biz bozuk yemek yemeyiz, önce bir koklarız, yemek bozuksa şıp diye anlarız. Ama aşk işin içine girince durum biraz farklı oluyor elbette.
Sende yaptığın hatanın farkındasın. Hemen vakit geçirmeden evine dön. Zaten onlarda deli gibi seni arıyordur. Kapının önüne git, acıklı acıklı miyavla, onların gözlerinin içine bak, mahzun dur. Çok susamış ve çok acıkmış gibi yap. Onlara sokul, geceyi onların yanında uyuyarak geçir. Tüm bunları yap ki senin onlara ihtiyacın olduğunu düşünsünler. Korkma kızmazlar. Seni buldukları için çok sevineceklerdir, yufka yürekli yaratıklardır zira. Ama bir daha koca kafalı sokak kedilerinden uzak dur. Bu sana ders olsun. En tehlikeli tür onlardır. Gözünün yaşına bakmazlar.
Sevgili Pamuk Abla;
Ben çok küçük yaşta çiftleştim. Henüz bir yaşında bile değildim. Kaza kurşunu ile hamile kaldım. Doğum yaptım. Üç bebeğim var ellerinden öperler. Ailem bu durumdan pek hoşnut olmasa da beni ve bebekleri kabul etti. Ancak boyumun kısa, bedenimin ince olmasından dolayı göğüslerim sarktı. Balkona çıkmaya utanıyorum. Yürürken göğüslerim yere değiniyor. Ne yapmalıyım?
Rumuz: Küçük Anne



Sevgili Küçük Anne;
Canım kızm… Bak ne güzel genç yaşta anne olmuşsun, şimdi onlarla hem arkadaş olup hem de annelik yapabilirsin. Ama bundan sonra dikkatli olmalısın. Biz kedileri sık doğumlar çabuk yıpratır, erken yaşlandırır. Bundan sonra dikkatli ol. Sorununa gelince; senin başka derdin mi yok evladım. Süt verdin, emzirdin, kaplanlar gibi yavruların var. Göğüslerin elbette sarkacak, doğanın kuralı bu. Bundan sonra seni beğenip alacak olan böyle beğensin. Hem bak ne güzel ailen seni ve bebeklerini de kabul etmiş. Bu dünyada ne kediler var, ne zulümler görüyor. Otur oturduğun yerde. Estetik falan düşünme. Annesin sen…
Sevgili Pamuk Abla;
Ben okumak istiyorum. Okula giden insan çocuklarına özeniyorum. Bizim tükkanın karşısında okul var. Annem gitme dedi ama ben gittim. Gizlice bir sınıfa girdim. Sıraların arasında kuytu bir yere kuyruğumu kıstırıp oturdum. Tikkatle dersi dinledim. İlerleyen takikalarda fark ettim ki büyük sınıflara girmişim. Birinci sınıfa girmek için dersten çıkmak istedim. Önce bir çocuk, ardından bir diğeri, sonra örtmen kadın çığlık attı. Hademe geldi, beni süpürge ile kovaladı. Canımı zor kurtardım. Okumak istemek biz kedilerin de hakkı değil mi? Kedileri de okutan bir yer yok mu? Cahil kalmak istemiyorum, bu bir suç mu?
Gerçek Ad: Sinbad
Sevgili Sinbad;
Kedi yavruları insan yavruları gibi okula gidip talebe olamazlar. Biz kedilerin böyle bir hakkı yok ama zaten ihtiyacımız da yok. Onların eğitime ihtiyacı olduğu için okula gidip öğrenmek zorundalar. Oysa biz kediler zaten bilgi haresi ile dünyaya geliriz. O nedenle bizim bilmediğimiz az şey vardır. Onu da yaşayarak öğreniriz.
Ayrıca; Sevgili Sinbad; senin bu talebelik hevesin pek hoşuma gitmedi. İnsana özgü davranışlar sergilemen kedi ırkı için bir tehlike bir uzmandan yardım alsan iyi olur evladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder